Salam 7 Ramadhan 1436H

Salam 7 Ramadhan 1436H

Salam 7 Ramadhan 1436H……..

Sekejap jer dah masuk 7 Ramadhan….. bagaimana semua berpuasa? Semua maska ker atau beli kat bazzar ramadan jer…hik3

Saya ada yang masak, ada yang tak smepat.. saya beli.. sebab sejak masuk Ramadhan ni.. jalan raya semakin sesak dan banyak kenderaan pula..

Keluar pukul 4.30 petang tepat pun sampai umah dekat pukul 6.00 petang.. itu pun dah bahagi-bahagi anak dengan my IR…. tetap lambat…

Kalau kene myIr tak dapat jemput anak lain.. saya kene jemput.. sampai umah jer dekat 6.30 petang… haaa.. tengok, macam mana nak masak… memang tak sempat la…

Ya betul… ada bazaar ni membantu ibu yang bekerjaya macam saya ni untuk mencari juadah berbuka dengan cepat dan mudah… tapi saya kalau membeli juadah akan pilih gerai yang pernah beli dan biasa beli…

Saya jarang beli dengan pembeli yang sekarang tumbuh bak cendawan di musim ramadhan ni…. ialah.. mungkin gerai tu pertama kali berniaga atau mungki gerai tu dari tempat lain tapi ingin mencuba di tempat saya pula……

Mujur peniaga yang biasa saya beli tu berniaga di musim ramadhan ni.. jadi dapat la beli dengan puas hati.. kalau saya masih tak jumpa apa yang ingin di makan.. saya akan masak juga di rumah walaupun telur goreng…hehehe

Okla… tak moh citer panjang.. nanti letih puasa… ok sambung keje lain lak..heheheh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s