Aiskrim milo home made untuk anak-anak

Aiskrim milo home made untuk anak-anak

Eh..eh.. hari ni dah mula bersekolah dah anak-anak… 2 minggu cuti sekolah.. cukup la kan.. ibu pun naik penat ngadap kerenah anak-anak ni..hahaha

Bila duduk rumah ni, macam-macam la permintaan anak-anak kan… minta aiskrim la pulak.. nak tak nak layan la kerenah anak-anak.. mujur ada bekas aiskrim tuk di guna… ngam-ngam pula tu untuk 4 orang makan..hehehe

comel jer bekas aiskrim ni….

Dari disney junior ok.. sesuai untuk anak-anak yang sedang membesar ni kan….

Dah ada bekas aiskrim, mohla kit abuat aiskrim sendiri, tak yah beli kan.. puas hati lagi

Anak-anak suka perisa coklat… jadi saya guna la MILO aja… kalau nak guna perisa lain boleh.. macam horlick ker, ovaltine ker, serbuk koko ker… janjji perisa sendiri kan…

Pastu bubuhla sikit 2 sudu besar susu pekat.. nak bubuh susu cair pun boleh.. ikut selera masing-masing.

Anak-anak suka coklat pekat.. jadi saya lebihkan milo jer.. hehehe

Dah siap bancuh, tuang jer dalam bekas aiskrim tu kan…

Ngam-ngam saya buat.. mujur cukup.. tapi kalau ada lebihan saya buh jer dalam cawan… pastu bekukan sekali arung…

Ha.. dah siap.. tutup dengan penutup telinga mickey tu…

Ada batang bawah penutup tu.. tuk tampung aiskrim tu bila keras kan… mudah nak pegang nanti…

Jangan lupa keraskan… seelok-eloknya buat malam.. tak derla anak-anak tu kejap-kejap buka peti asi, kejap-kejap buka peti ais.. bila nak bekunya nak oitttttttt……..
So.. esok petang pagi tu dah boleh makan kan……… kalu buat petang.. nanti anak-anak suka tanya “dah leh makan ker aiskrim tu ibu?” alahai………. baru masuk dalam peti beku tak sampai 5 minit.. belum beku la lagi kan…hehehe

So… nanti ada masa boleh la buat perisa lain pula… nak pula tak lama lagi nak puasa…hehehe… Dah ready ker nak menyambut ramadhan semua??hehehe

One thought on “Aiskrim milo home made untuk anak-anak

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s