Hari Sukan SK Jalan Empat 2015

Hari Sukan SK Jalan Empat 2015

sebelum cuti sekolah hari tu sekolah anak saya adakan Hari Sukan. Tapi tak semua pun terlibat. Sebelum hari sukan, macam biasa mestila buat pemilihan peserta dalam acara sukan.

Untuk Tahun 1 – 3 mereka terlibat Sukaneka di mana semua pelajar masuk acara tersebut. Manakala Tahun 4 – 6 baru diadakan pemilihan dalam acara sukan.

Macam biasa.. Danial pergila buat latihan dalam minggu sebelum Hari sukan.. tapi tak terpilih… jadi bila tiba hari sukan Danial tak pergi sbb tak terpilih. Jadi hanya Iskandar jerla yang pergi untuk Sukaneka tersebut.

 
 

Sebelum acara bermula.. berkumpul mengikut kelas masing-masing.

Mujur datang tak lewat sangat… maklum la hari seblum tu hujan.. jadi agak malas nak kuar pepagi kan.. tapi semangat Iskandar nak bersukaneka memang tinggi… hehehe

 
 

Untuk acara pertama

Iskandar  kepit bola kemudian lompat… nampak macam senang.. tapi biasala kalau dah dalam kumpulan. Mesti ada yang akan lambat dan cepat..

Jadi untuk acara ni Kumpulan Iskandar kalah…… maka x dapat hadiah.

Kemuadian masuk acara ke 2 pula………….

 
 

Acara ke-2 pual… guna kayu hoki bawa bola. tak pukul pun.. hanya tolak bola tu jer ngan kayu hoki

Kali ni kumpulan Iskandar mencuba bersungguh2.. maka hasilnya memang memberangsangkan..

Dapat JOHAN dalam acara ni…hehehe

Tengok.. muka dah letih la tu…

Tak per.. janjji menang kan?

Beratur bawah dewan untuk penyampaian hadiah.

Seronok bila dapat pingat kan…

Sebelum terlupa.. ajak kengkawan yang sama kumpulan untuk bergambar kenang-kenangan…

Maklum la.. time ni jer mak pak bawa kamera kan.. jadi boleh la bergambar bersama…

Bergambar ngan Zulfadhli sebelum pulang.

Rupa-rupanya.. dalam acara sukaneka ni.. semua pelajar akan dapat juga PINGAT ni.. cuma dalam acara yang berbeza la.. sapa yang dah menang.. boleh balik.

Maka tinggal la pelajar yang kalah untuk menang dalam acara lain.. cuma yang tak best nya.. kalau ada 5 acara.. acara yang ke 5 baru berjaya.. memang penat la anak-anak kan?

Tak sama yek macam zaman saya sekolah…..semua berkumpul di padang sekolah kemudian masuk acara yang telah kita berlatih .. berarak dan bersorak ramai-ramai..

Mungkin nak menjimatkan masa guru la kot.. sedangkan Danial tak masuk acara sukan pun tak datang.. maka tak meriah la kan.. sebab ramai pelajar tak turun.

One thought on “Hari Sukan SK Jalan Empat 2015

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s