Bilik Bayi yang baru di Sunway Piramid

Bilik Bayi yang baru di Sunway Piramid

Hari tu jalan2 ke Sunway Piramid…saja la masuk bilik bayi kat situ. Maklumla anak2 dah besarkan.. Huzaiman pun dah berusia 4 tahun… jadi macam agak janggal lak masuk bilik bayi kan.

Selalu masuk bila nak menyusukan anak atau tukar lampin derang kan. Ni dah besar semuanya.. g toilet jerla.. senang…hehehe

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Sebenarnya banyak jer bilik bayi kat Sunway Piramid ni.. cuma yang di LG1 adalah yang terbaru dengan wajah yang baru….

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Mudah jer nak cam bilik bayi ni…

Tu dah terang2 tulis kot..hahaha… haa.. nak masuk kene tekan butang kunci tu… nanti pintu terbuka. Dia automatik.. jadi x perlu nak tolak atau tarik… jenis sliding…

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Masuk2 jer nampak 2 tempat menyusu kan bayi di situ…

Ada bilik khas.. jadi terselindung sikit dan lebih tertutup sedikit… jadi tak la terganggu dengan orang lain kan?

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Cantik warna dalam bilik bayi ni.. warna biru…

Anak-anak kemain suka bila masuk…hehehehe

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tempat basuh tangan tu ada tangga untuk anak-anak pijak supaya mudah untuk berdiri. Tak derla kita ni nak dukung mereka kan?

Tengok la.. berebut2 nak basuh tangan masing2.. maklumla ada sabun asuh tangan sekali di sediakan.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tempat menukar lampin bayi pun nampak selesa dengan lapik tilam yang lembut.

Di sediakan juga plastik,lotion bayi dan juga minyak bayi untuk di gunapakai. Mudah la.. tak perlu nak bawa segala barang kan?

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Kalu nak bancuh susu anak-anak di sediakan juga air panas dan juga air sejuk.

Nak isi air panas dalam thermos pun boleh. Semua nya percuma. Tiada bayaran. Janjji jangan rosakkan.. sebab kiga guna hak awam kan. Sesama menjaga…..

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Sambil2 tu boleh la baca apa2 di frame yang di letakkan di dinding…

Boleh la ‘urut bayi’ kalau anak meragam.. kan dah ada minyak bayi situ.. gunakan aja..

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ok… masa tuk pulang…kebetulan ada parents lain guna.. jadi moh la kuar sebelum parents lain masuk.

Pintu ni memang ada ciri2 keselamatan sikit.. sebab tempat kunci pintu tu tinggi, kanak2 pun tak leh capai. Lagi 1 kalau kita tak tekan x akan terbuka pintunya.. jadi anak2 pun selamat dalam tu.. tak derla risau anak kuar masuk bilik tu kan.

capture-20150302-141921

Jadi kalau ibubapa yang ke Sunway Piramid, boleh la ke sini jika ingin menukar lampin anak, babcuh susu anak atau pun menyusukan anak di bilik ini.

Selesa, bersih dan juga berhawa dingin.

 

3 thoughts on “Bilik Bayi yang baru di Sunway Piramid

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s