Kem Bina Insan Cemerlang di Merlimau, Melaka

Kem Bina Insan Cemerlang di Merlimau, Melaka

IMG-20141202-WA0002

Salam semua, alhamdulilah…. sudah 1 minggu Danial berada di Merlimau Melaka untuk menyertai Kem Bina Insan Cemerlang…

Kem ini berlangsung selama hampir 1 bulan dari 23.11.2014 – 21.12.2014 di Pondok Batu Gajah,Merlimau, Melaka.

Kadar bayaran yang di kenakan RM500.00 setiap peserta meliputi makan, minum, tempat tinggal dan juga bahan belajar.

IMG-20141202-WA0003

Pada 23.11.2014 saya telah pun menghantar Danial ke sana.

Membawa segala perkakasan dn keperluan diri untuk menginap di Pondok Kem selama 1 bulan. Tidak di bernarkan membawa sebarang alat eletronik waima radio , permainan game dan juga telefon bimbit.

mujur Danial memang tidak pernah memiliki telefon bimbit.. jadi saya jenis x kisah pun.

 

Setelah 1 minggu berlalu………………..

IMG-20141130-WA0024

Pada 30.11.2014 yang lalu, saya datang menjenguk Danial di kem tersebut.

Alhamdulilah anak saya sihat dan gembira sepanjang berada di sana. Ada juga bertnya, tak rindu ker kat ibu dan ayah? dia jawab rindu tapi Danial nanges dalam hati jer…hehehe

Maklumla.. ini la pertama kalu saya hantar dia jauh sikit dari saya.

Setiap petang ada aktiviti riadah….

IMG-20141201-WA0002

IMG-20141201-WA0004

IMG-20141201-WA0016

Setiap hari Ahad di bernarkan datang melawat dn membawa anak keluar dari KEM bermula dari lepas Zohor hingga sebelum Maghrib.

Tapi saya tak lama pun bersama.. selepas makan dan membeli keperluan tambahan… Danial dah nak balik ke kem. Sebab kawan-kawan main aktiviti luar.. dia nak sertai. Nampak sangat tak heran ibunya datang…hehehe

Tak mengapa, saya lagi suka… sekurang2 nya dia selesa tinggal di sini kan?

IMG-20141201-WA0013

Ini pula tempat anak-anak mandi untuk ruangan lelaki.

Lihatla.. kolah kemain besar… memang riuh rendah la mandi kan….

IMG-20141201-WA0010

Ada juga yang ibu bapa datang melawat hanya duduk di area kem situ. Mungkin nak habiskan masa bersama kot.

Dan lebih selesa duduk di sekitar situ… makan dan berborak2…

IMG-20141201-WA0008

Dalam jam 5.30 petang saya tinggalkan Danial dengan rakan-rakan.

Syukur, dia tak meragam dan menangis walaupun baru berusia 10 tahun. 15.12.2014 ni hari jadi nya… awal-awal dah request kek tuk di jamu bersama rakan-rakan.

Ok… mujur dah teror sikit buat Kek Coklat… jadi saya buatkan kek itu jerla… pandai2 la nanti nak potong bersama rakan2 kat sana. Tapi kene bawa lebih la.. sebab ramai kan..hehehe

Jadi pada yang berminat ingin menghantar anak-anak untuk tahun hadapan boleh la rujuk ke lawam web KEM tersebut :

http://www.pmkt.com.my/v2/

 

 

5 thoughts on “Kem Bina Insan Cemerlang di Merlimau, Melaka

  1. assalamualaikum.. PMKT melaka kalau anda2 ade anak perempuan .. better jangan hantar kesana.. kalau dalam tempoh singkat boleh la.. sebab pelajar tetap yang perempuan majority tak menjadi.. yg boleh sy cakap teruk..sy menyesal hantar anak sy kat sane..anak sy berubah.cikgu2 sekolah jugak perasaan perubahan tu… kata2 dah kesat, dah pandai maki2.. kuat memberontak.. sy kata mmg anak sy terikut2 sebab die masih berumur 11 tahun.. saya cari dimane silapnye.. sy cari setiap pelajar tetap punye fb.. terperanjat nye sy.. mereka free hair.. seksi… gambar peluk2 dengan lelaki lagi… pmkt byk masalah dalaman…panjang kalau sy nak ceritakan.. tapi cukup la .. sy ngaku sy buat silap hantar anak sy kesane..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s