Cendawan tumbuh di pejabat

Cendawan tumbuh di pejabat

Pernah tengok cendawan? haaa..selalu tumbuh kat jalan-jalan, atau pun selalu di tanam di kampung kan?

Ha……. sekarang dah zaman moden… cendawan pun dah di komersialkan kan??
cendawan

Kat pejabat saya sekarang tengah mengila tanam cendawan kat opis…

Bukan la tanam buh dalam pasu pun….. dalam botol jer…

Letak di bawah meja, kurang cahaya… tapi sejuk. Opis kan ada ekon.. sejuk la kan….

cendawan 1

Setelah 2..3 hari.. cendawan tumbuh macam ni…

Dapatla kutip dan banyak la juga.. boleh la buat cendawan goreng atau masak sayur kan….

Saya dah lupa berapa ringgit kengkawan saya beli… saya tak beli pun. Tumpang tengok jer perkembangan semua. Seronok bila tengok cendawan tumbuh.

Mengikut kata kawan saya tu.. sebtolot tu boleh buat pengeluaran cendawan sebanyak 6-7 kali …

Ha…. jimat la kan…. bila keluar sekali banyak.. dapat kutip leh makan….. tak yah susah hati beli kat pasar kan?

One thought on “Cendawan tumbuh di pejabat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s