Gadjet DAPUR – OVEN dan BM

Gadjet DAPUR – OVEN dan BM

Saya ni bukan la kaki masak.. tapi memang amat-amat memerlukan juga la gadget-gadget yang boleh di guna bila masa-masa yang penting….

Sebelum kahwin, rajin la juga mambakar kek dan kuih muih…. selepas kahwin, masih teruskan aktiviti tu tp saya kene pergi rumah mak saya untuk membakar…..

Rumah mak saya ada oven dan mixer……. adalah bertahan 2-3 tahun buat kerja ulang alik membakar umah mak….. tapi sejak mengandung anak ke 3 hari tu, kurang dah aktiviti tu. Sebab tak larat nak jaga anak dan jaga kuih yang di bakar…hahaha

Jadi awal tahun tu hari duk gak la usha-usha nak beli oven…. mixer dah pernah beli pada Tahun 2012. Sebab konon nak guna tuk buat kuih raya nanti…. tapi oven saya pinjam mak saya punya..

Saya guna OVEN BUTTERFLY yang bulat tu… jenuh la buat kuih raya kan.. sebab kecik…

Tapi hari tu Sen Heng ada wat promosi kat katalog…

20140519_202658

Bila tengok katalog, terus ternampak OVEN CORNELL 42L ada promosi. RM249.00 tapi kene tambah point 255 la…

Mujur point masa tu ada banyak… jadi dapatla beli……

Pastu terus nampak BREADMAKER juga dari jenama KENWOOD. Ramai suggest BM ni… apa lagi sambarla, sebab RM339.00 tambah point 220 aja. Kira murah la…

Dari sepatutnya nak beli 1 barang, terus dapat beli 2 barang….

Jadi bila ada2 gadget ni….. rajin la juga membakar. Kejap-kejap buat kek, kejap-kejap buat roti, kejap-kejap buat kuih… hehehe

Sekarang ni nak kejar PRESSURE COOKER lak…hahahaha

PC pun boleh tahan mahal gak tau… jadi kene la simpan duit nak beli. hehehehe

2 thoughts on “Gadjet DAPUR – OVEN dan BM

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s