Bila Zulfadhli kene Chicken Pox pula….

Bila Zulfadhli kene Chicken Pox pula….

Setelah bersuka ria di Langkawi…. tetiba nampak ada bintik merah kat dahi Zulfadhli…. ingat kene gigit nyamuk…kadi biarkan jerla

Hari sabtu masa tu dah perasan… lelama macam pelik.. sebab nampak ada hitam kat bintik tu… dalam hati dah cakap… sah kene chicken pox!!

Kalu tanya ayahnya memang tak tahu la tu…sebab bila tanya dia cakap kene gigit nyamuk kot… sebab dah 2 orang pernah kene..jadi dapat cam la campak tu.

.

 

Ahad tu nak g spital Pusrawi..tapi Doktor Hisham tu x bertugas… jadi hari Isnin saya pun bawa la Zulfadhli g spital Pusrawi. ..

Doktor cakap…yer kene chicken pox… tapi jenis tak keluar banyak macam Huzaiman hari tu…

Dapatla ubat virus dan ubat demam….ubat sapu dah ada kat rumah jadi tak ambik la…

Kiranya hari ni hari ke 4… jadi minggu ni tak g sekolah la Zulfadhli… sebaik my IR belum masuk kelas lagi… jadi boleh la dia jaga…

Tinggal Danial sahaja yang belum kene…. kuat juga antibodi Danial…. jadi orang terakhir kene… minggu ni dia ada peperiksaan. ..semoga dia dapat jawab denga  cemerlang…

One thought on “Bila Zulfadhli kene Chicken Pox pula….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s