Kem kuasai Al-Quran Kaedah Al-Jabari

Kem kuasai Al-Quran Kaedah Al-Jabari

Sedar tak sedar, dah hampir nak ke penghujung cuti sekolah….

Kalu ikutkan anak-anak saya tiada apa2 program sepanjang cuti sekolah pun… tapi kebetulan jiran tetangga ada war-warkan mengenai Kem kuasai Al-quran mengikut kaedah Al-Jabari, terus saya berminat nak hantar…

Terus saya hubungi Ustaz yang mengajar dan ingin masukkan 2 orang anak bujang saya menyertai kem tersebut.. dan alhamdulilah.. merea dapat menyertainya…

Dalam kelas nya tak la ramai sangat.. mungkin bawah 50 orang rasanya…

Ada juga kawan-kawan anak saya yang turt serta tak lupa juga anak-anak jiran tetangga… di sebabkan dekat dan tak perlu bermalam.. tak derla saya risau kan…

Kelas nya bermula seawal 8.30 pagi dan berakhir pada pukul 5.30 petang selepas solat azar berjemaah bersama Ustaz…

Jadi tidak menggangu waktu kerja dan saya tak perlu terkejar-kejar nak hantar dan jemput mereka balik…

Esok hari Sabtu hari terakhir mereka mengikuti Kem tersebut…. dan pada pukul 4 petang akan di adakan Majlis penutup untuk Kem tersebut…

Setakat ini, saya ada bertanya pada Danial bagaimana pengajian nya.. alhamdulilah.. dia kata senang nak kuasai dan ada juga tunjuk saya cara-cara membacanya.. seolah2 berlagu dan beralun…

Sekarang ni terlalu banyak kaedah menjadi yang di ajar.. bermula dari Iqra, Qiraati, Al – Baghdadi, Al-Jabari dan banyak lagi…

Mana-mana kaedah pun sama.. yang penting kita faham apa yang kita belajar dan pelajari.

Insyaallah…………

2 thoughts on “Kem kuasai Al-Quran Kaedah Al-Jabari

  1. Bestnya ada program macam ni masa musim cuti sekolah… Dekat tempat saya program macam ni, biasanya hanya diadakan masa cuti sekolah hujung tahun jer…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s