Yeo’s pilihanku

Yeo’s pilihanku

yeos-minicontest-300x250

Sempena sepetang bersama blogger, pihak Denaihati telah menganjurkan peraduan terbuka mengenai YEO’s….. jadi saya dengan berbesar hati intin mencuba nasib dengan menyertainya…..

Seperti semua tahu YEO’S asalnya dari syarikat makanan dan minuman iaitu Yeo Hiap Seng (Malaysia) Berhad dan syarikat ini terletaknya di Petaling Jaya….dan telah mula bertapak sejak tahun 1900 lagi tau……

Jadi bila sebut YEO’s mesti ramai yang mengenalinya….. dari kicap, makanan dalam tin, makanan segera, minuman dalam botol dan tin…. x kira la ….pelbagai jenis.

Pelbagai jenama yang dihasilkan dari Yoes ni…‘Yeo’s’, ‘Cintan’, ‘Justea’, ‘SoyRich’ and ‘Yogurt’.

Tapi bagi saya… minuman YEOS lebih dikenali sejak kecil….. mana tak nya…air kotak Yeo’s paling mudah di lihat di merata-rata tempat.

Dari hanya air kacang soya sahaja, kini pelbagai perisa sudah muncul antaranya air teh bunga, susu soya hitam, teh ais, soya asli dan banyak lagi….

Kini, setelah berumah tangga, Yeo’s tetap menjadi salah satu pilihan di rumah….

Maklumla, bila dan ada anak-anak yang bersekolah… jadi saya memerlukan sesuatu yang dapat saya bekalkan untuk anak-anak saya selain minum air putih setiap hari. Jadi setiap hari saya akan bekalkan anak-anak saya sekotak air Soya jenama Yeo’s…..

Walaupun ada pelbagai perisa… anak-anak saya lebih gemar perisa soya berbanding perisa lain…lagipun perisa ini menggunakan 100 % kacang soya asli…. dan tiada perisa tambahan.

Jadi rasa kacang soya tu ada dan rasa seperti air kacang soya buatan sendiri la.

Ingat lagi masa kecik-kecik dahulu, mak saya rajin buatka air kacang soya sendiri di rumah…merebus, menapis dan menyejukkan dahulu sebelum di hidang untuk di minum… kerja yang sangat leceh dan hasilnya tidak la banyak mana pun…

Tapi dapatla kami adik beradik minum kan? Ialah dulu nak membeli tu rasa sangat mahalkan….

Kini saya tak perlu melaluinya semua itu…zaman dah berubah… dengan kekangan masa, saya tak dapat menyediakan sendiri….. jadi saya sediakan mereka air kota soya yeos ini… jadi bila mereka ingin minum merka hanya perlu ambil sendiri.

Kat rumah x perlu cakap la… saya beli berkaton-karton untuk simpanan…. sebab ada air kotak yeos ni….anak-anak saya boleh minum bila-bila masa dan bawa kemana saja.

Kini, kalu keluar kemana-mana, saya akan pastikan membawa air kotak yeos ni, malah anak-anak akan ingatkan saya untuk membawa air kotak yeos ini untuk di minum di dalam kereta atau kemana saja…..

Kini yeo’s bukan sahaja pilihan saja…. malah menjadi pilihan anak-anak juga…..

************************

Mari bersama-sama memeriahkan majlis gilang-gemilang Sepetang Bersama Blogger dan Yeo’s 2014, sila klik gambar di bawah untuk mendaftar sekarang.

Sepetang Bersama Blogger dan Yeo's 2014

13 thoughts on “Yeo’s pilihanku

  1. komen pembuat soya Soya Yeo’s selazat buat sendiri, dah terbuktilah sesedap yang asli.
    Billion terima kasih kerana sudi sertai Contest Yeo’s Malaysia Sepetang Bersama Blogger dan semoga sukses.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s