Kisah pembalut buku

Kisah pembalut buku

Rupanya2 bila anak dah 3 orang masuk sekolah, tak kira la sekolah rendah atau tadika ni.. terasa la sikit bab-bab nak balut buku ni kan….

Danial sumer buku teks dan latihan kene balut.. sebab dia batch pertama yang terima buku KSSR…. Iskandar ok lagi sebab dia hanya kene balut buku latihan sahaja, buku teks dah 3 generasi yang guna… jadi tak yah balut.

Zulfadhli lak buku tahun 5 sumer kene balut.. bukan boleh pakai yang abang-abang punya kan… sebaik la Huzaiman x ada buku nak kene balut.. kalu idak habis……

Sekarang ni bukan buku kerja jer kene balut, ada juga beberapa buku lain punkene balut… ishk.. makin tambah buku anak-anak bawa g sekolah….

Dulu beli yang bergulung-gulung tu potong dan lekat… dah ramai ni beli yang pasang siap.. tapi harga nya boleh tahan gak……

  • Pembalut buku kerja 260mm – RM7.30 (10 kpg)
  • Pembalut buku teks 255mm – RM6.80 (10 kpg)
  • Pembalut buku lembaran kerja 295mm (lupa lak) – RM1.50 (1 kpg)

Tu dia.. sekali beli kene 3 size…. leboh kurang habis dalam RM60++ juga la nak membeli pembalut ni… huhuhuhu

kalu nak balut kesemua buku mau lenguh tangan kot… tak perla.. beli sahaja yang segera.. jimat masa dan tenaga serta tak perlu nak salotape bagai… cum abuku yang tiada pembalut jer saya balut.. jadi tak derla terasa sangat kan?

5 thoughts on “Kisah pembalut buku

  1. Untuk Dania SA beli yang gulung tu RM3.50segulung…beli 3 gulung je..cukup2 untuk balut buku teks dan buku tulis…memang perkakas sekolah sekarang mahal dari dulu…sib baik anak SA sorang tu je

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s