[NOVEL] Playboy itu suami aku

[NOVEL] Playboy itu suami aku

Hehehehe…. saya tahu ramai dah tengok dan ada juga dah habis baca
kot novel playboy itu suami aku… tpai saya baru jer habis baca… dan
sangat-sangat mendukacitakan la dari novel beralih ke drama ni
kan……..

Sebelum tu meh baca sinopsis novel ni dulu…

“Kurang asam betul! Dahlah simbah aku dengan air lopak, tak mintak maaf langsung! Blah macam tu aje

Itulah permulaan segala-galanya. Kehidupan Afina tidak pernah aman semenjak mengenali playboy itu. Seorang playboy yang kerap kali membuatkan dia panas hati. Raja Adrian Benjamin atau nama ‘manja’ yang diberikan oleh Afina, King of Crocodile memang menguji tahap kesabaran seorang gadis nerd yang tidak mempunyai penampilan menarik seperti Afina.

Pertemuan Afina dengan Puan Sri Zahida, ibu kepada Raja Adrian semasa menolong rakannya menggubah bunga di majlis hari jadi cucu Puan Sri benar-benar melontarkan gadis ini ke lembah yang lebih mencabar. Sikap Puan Sri yang nekad untuk bermenantukannya membuatkan gadis itu buntu. Tambahan pula dia sedar yang adik kembarnya, Afisya adalah salah seorang teman wanita Raja Adrian Benjamin.

Afina dan Adrian, mulanya membantah dan menolak habis-habisan untuk disatukan. Akhirnya mereka bersetuju kerana masing-masing punya agenda tersendiri.

Afina terlibat dalam kemalangan dan tersedar dari koma sebagai penghidap amnesia. Lebih malang lagi apabila dia tidak langsung mengenali Adrian, suaminya sendiri.

Terkejut besar gadis itu apabila mengetahui yang dia sudah berkahwin! Dengan seorang playboy pulak tu! Bagi Adrian, Afina sekarang berbeza dengan Afina yang dulu. Afina telah berubah menjadi seorang yang lebih kasar dan tidak lagi mudah untuk dibuli seperti dahulu.

Mereka kerap kali bertegang urat dan saling membuli hingga memutikkan bunga-bunga cinta di taman hati masing-masing. Tapi, di saat mereka asyik menyulam cinta, Afina harus meninggalkan lelaki itu dan pergi jauh dari hidup Adrian. Apakah yang memaksa gadis itu meninggalkan lelaki yang dicintainya separuh mati itu? Adrian pula, setelah ditinggalkan buat kali kedua dalam hidupnya, dapatkah dia memaafkan wanita yang dicintainya?

“Playboy itu suami aku?! Biar betul!”

***************************

Berbeza sungguh kot antara drama ngan novel tu….

Dalam novel Afina bertudung, tapi dalam drama free hair dan seksi sangattttttttt ok!!!  Yang Fahmi lak.. tak derla macam gila meroyan sangat ngan Fina tu.. dalam drama terlalu over watknya dengan Dahlia tu….

Dan terakhir lak.. pasal Fisya,…. dalam drama derang matikan watak nya dengan kene kelar dgn BF nya.. tapi dalam novel dia insaf dan berkahwin…….

Ishkkkkkkkkk…….. memang lari tul citer dia.. dan kenapa si Suri Ryana setuju untuk mendramakan novelnya dengan menukar beberapa jalan cerita asal…… eeeee….. x best sungguh!!hahahaha

Okla… tu jerla nak cakap.. yang nyata novel lagi best dari DRAMA!!!!!!!!!!

One thought on “[NOVEL] Playboy itu suami aku

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s