Hari Pertama Iskandar bersekolah rendah

Hari Pertama Iskandar bersekolah rendah

Hari ni 2 Januari… sesi persekolahan 2014 sudah pun bermula…. jadi hari ni adalah hari pertama Iskandar bersekolah rendah….

Pagi-pagi Iskandar kene g sekolah agama dulu….

Jadi pakai uniform sekolah agama…. tak jauh pun dari sekolah… tempat sekolah agama Danial juga.. jadi satu sekolah ngan abangyala…

Bezanya Danial petang,Iskandar sekolah pagi….

Dari sekolah agama Iskandar tukar baju…

Bersiap-siap dari situ menuju ke sekolah rendah.. belakang jer sekolah nya.. jadi jalan kaki jer..x jauh pun…. jalan kaki ramai2 tak terasa… tup..tup dah sampai kan??

Cuma kalu hujan susah la… takut basah kan………

Ni dah sampai kat kelas nya….

Suh dia tunggu depan kelas tu… dah keluar pelajar pagi, baru masuk kelas…

Habis jer sesi pagi, terus masuk kelas…

Danial datang melawat adiknya.. kelas darjah 4 sama kelas ngan darjah 1… jadi memang akan nampak la abang nya dahulu si adiknya…hik3

Bagus guru kelas Iskandar, siap pimpin ke kantin waktu rehat…

Harap2 mereka paham apa yang cikgu ajar… siap bagi tau jgn tinggalkan beg duit, botol air, bekas makanan kat kantin.. bawa balik ke kelas..hik3

Saya perhatikan Iskandar membeli… sambil perhatikan tu tengok juga tukang jual tu macam mana dia layan pelajar kan…

Kesian anak2 tu.. di hulurnya RM1 patut ada baki tak dipulangkan.. ada kalanyaanak2 tu terus jer berlari lepas bayar…

Masa time Iskandar, penjual tu tak tgk pun apa barang anak2 beli.. main ambik jer duit… saya tegur gak.. sebab bagi RM1 tapi tak pulangkan RM0.50 nya…emmmm

Sebenarnya Iskandar tak nak pun membeli makanan sebab saya dah bekalkanroti gardenia…lagi pun dia dah makan nasi kat sekolah agamanya…

Tapi saja suh dia beratur sebab nak kasi dia tahu bagaimana cara beli makanan…

So… itu la cerita hari ni untuk pembaca semua…hik3… Alhamdulilah rasanya semua berjalan lancar…. kita tengok minggu depan bagaimana mereka menghadapinya….

Baagaimana dengan anak2 korang???

One thought on “Hari Pertama Iskandar bersekolah rendah

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s