Orentasi Iskandar Darjah 1

Orentasi Iskandar Darjah 1

Hari Sabtu lepas, Iskandar ada hari orentasi darjah 1….

Cepat sungguh masa berlalu…..tak sangka Iskandar dah pun masuk sekolah rendah….

Pagi-pagi dah kejutkan dia suruh bangun… kene cakap kuat-kuat nak petgi sekolah.. baru semangat nak g sekolah..hik3

Sampai jer sekolah kene beratur kat perhimpunan…. dah tau dia akan masuk kelas mana, jadi terus beratur ikut kelas masing-masing…

Selepas GB memberikan beberapa patah puluh ribu kata-kata aluan… baru la pelajar masuk ke kelas masing-masing

Saya perhatikan jer dari jauh…. biarkan dia pergi ke kelas dengna sendiri dan pilih tempat duduk sendiri….

Alhamdulilah… segalanya berjalan lancar…

Saya suruh dia dengar apa cikgu cakap… nanti saya nak tanya…

Buku teks dan latihan dah siap sedia letak atas meja.. x macam masa Danial.. kene ambik kat SPBT dulu….kelam kabut la sikit kan…

Selepas dengar beberapa arahan dan ambil beberapa borang yang perlu di isi.. terus la pulang…

Tak ada ujian dilakukan.. akan dilakukan pada hari pertama persekolahn iaitu 02.01.2014…. tapi awal-awal dah bagi tau cikgu Iskandar bakal tidak hadir selama 2 minggu kerana kene chicken pox…

Dah la pertama kali ke sekolah, kene chicken pox lak.. nasibla kan..hik3

Saya bawa sekitar sekolah sekejap….. tunjuk mana kantin dan juga tempat yang perlu dia berada jika di sekolah….

Kene pulang cepat2 sebab dia x sehat.. kang meragam lak..hik3

Jadi 13.01.2014 la nanti baru dia masuk sekolah… harap2 dia sembuh sepenuhnya.. jika tidak pasti cikgu tak kasi datang sekolah.. takut yang lain berjangkit lak…

Apa-apa pun ibu harap Iskandar akan belajar rajin2 sepanjang berada di sekolah…..

4 thoughts on “Orentasi Iskandar Darjah 1

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s