Menukar lesen memandu yang bersekuriti tinggi

Menukar lesen memandu yang bersekuriti tinggi

Sekarang ni nak ingat lesen memandu tamat, senang jer………. ingat tarikh lahir.. maka ingatla lesen memandu bakal tamat……..hik3

Lepas kerajaan membuat pelarasan dengan tarikh lahir… derang tukar pula lesen memandu yang bersekuriti tinggi lak… dah bermula 16 June yang lepas….

Jadi selaras ngantarikh lahir merangkap lesen memandu tamat… terusla saya ke kaunter JPJ yang terletak di Bandar Baru Bangi untuk memperbaharuinya……..

Punya la sunyi jerkan nampak dari luar……..

Tetapi hakikatnya..bila masuk……. ya allah…. ramainya umat manusia oittttttttt……….

Adalah sebanyak 150 nombor yang perlu saya tunggu untuk memperbaharui lesen memandu ni tau…

Di sebabkan nak lesen memandu yang bersekuriti tinggi ni… kene la pergi ke kaunter JPJ sahaja… sebab Pejabat Pos masih belum boleh buat.. kalu g juga dapat yang laminate jerla..

Tapi ada gak risik2 kat pegawai JPJ tu.. dia cakap Pejabat Pos sekarang pun tak boleh proses lesen memandu..sebab mereka tengah dalam proses menukar sistem…

Setelahh menunggu hampir 4 jam 30 minit……. akhirrrrrrrrrrrrnnnnnnyaaaaaaaaaaaaa………….

Siap juga lesen saya………. cheh…bila tengok balik kan.. lesen ni kene tukar gak tiap2 tahun.. maknanya… lesen ni akan di gunting la kan? sebab tarkh tamat 2015.. kendian dapat lagi kad baru.. dan begitula seterusnya…

Kenapa tak buat 1 kad jer.. cuma update data dalam kad jer kan?? membazir jer kalu buat kad tiap2 tahun kan?? Sebaik harga masih sama RM30 setahun…

Ohya.. ada tips gak kalu nak wat lesen memandu jenis baru ni…

Jangan lupa bawa gambar molek dan chantik sikit.. sebab mereka bagi kita pilihan sama ada ingin menggunakan gambar dari kad pengenalan atau scan gambar baru…

Di sebabkan saya tak bawa gambar sendiri.. maka saya pilih scan dari kad pengenalan jerla…huhuhuh…

Jadi tahun 2015 la nanti tukar gambar baru………….hahahahaha

2 thoughts on “Menukar lesen memandu yang bersekuriti tinggi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s