Daun semambu untuk chicken pox

Daun semambu untuk chicken pox

Bila Huzaiman dah kene chicken pox ni..ramai la suggest suh mandikan dia dengan daun semambu….

Erkkk..daun semambu. … kenal pun tidak..mcm mana nak cari..hahaha

Sebaik kawan opis yg duduk di Sg Ramal ada tanam pokok tu… jadi ambik dengan dia jer….

 

Pertama kali tengok daun semambu ni… ialah anak2 saya belum pernah ada yg kene chicken pox ni… tapi kalu demam biasa pun asa yg guna tau daun ni…

 

Orang tua-tua cakap, daun ini dapat meredakan panas badan…gatal..gatal jadi tak derla anak tu meragam jer…

Ada yang buat mandi… ada yang buat alas di tilam.. tapi kalu wat alas tu saya x buat kot…

Huzaiman ni mana reti tido setempat…kang daun kemana..dia kemana..hik3

6 thoughts on “Daun semambu untuk chicken pox

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s