Pengalaman bersama UNIFI – Setelah 2 tahun berlalu

Pengalaman bersama UNIFI – Setelah 2 tahun berlalu

Hari ni genap la saya menggunakan UNIFI…. sejak unifi ini dipasang pada Bulan November 2011 dulu… agak janggal rasanya…ialah.. sebab saya terpaksa TUTUP akaun Astro untuk bersama Unifi…

Memula saya agak tak biasa kan.. ialah apa yang ada pada Unifi kan.. dah la siarannya banyak yang tak best… anak-anak pun bising sebab tak dapat tengok kartun lagi..hik3

Tapi sejak ada Unifi juga internet saya tak pernah putus.. sentiasa on 24 jam sehari tau.. kalu tengok movie kira tak derla Buffering tu…

Malah bukan sahaja boleh tengok internet melalu komputer, laptop sekarang dah ada smartphone dan TAB lagi la senang nak melayari internet…

Anak-anak pun pandai guna internet aja… saya pula nak tengok resepi pun guna smartphone jer..hhaha

Kini setelah 2 tahun bersama UNIFI saya telah membayar RM3,576.00 pada Telekom Malaysia…  *amboi siap kira lagi..hahaha

Ini bermakna kontrak saya bersama UNIFI sudah tamat.. jadi ada peluang sama ada nak teruskan atau tamatkan dan beralih ke rangkaian yang lain….

Ada juga hati nak bertukar, tapi tak tahu nak ambik apa…agak2 korang apa yek yang best selain UNIFI dan juga harganya tak melebihi RM149.00 ni…hik3

Ingat nak try ABNXCESS…. tengok harga macam murah jer..

Ada Tv dan juga internet juga…. tapi belum meluas lagi perkhidmatan nya….

Sapa pernah cuba ABNXCESS?? cer citer sikit?? hik3

5 thoughts on “Pengalaman bersama UNIFI – Setelah 2 tahun berlalu

  1. Salam.sy pengguna abn.internet mmg cun.4,5 org pon boleh online.layan youtube dlm satu masa.sy baru guna.tp mcm nk ambil yes.sbb boleh bawa ke mana shj.hehe..baru nk usha² yes

  2. Setakat ni belum pernah guna UniFi atau ABNXCESS… Jadi tak tahu best ke tak… Saya pernah guna Yess, pnjam dari kawan… Saya dapati Yess memang best, bayaran bulanan pun murah… Tapi sayangnya dekat Sabak bernam ada sesetengah kawasan tak ada coverage…. TV pula tak tahu ada ke tak? Semoga da yang sudi kongsikan pengalaman gunakan ABNXCESS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s