Pemanggang Ajaib HIG 36cm

Pemanggang Ajaib HIG 36cm

Masa g Langkawi hari tu, sempat la sambar 1 pemanggan ajaib dari HIG punya… sebab ramai bercerita pemanggang ajaib HIG jauh lagi murah dari pemanggang ajaib ARE IKAN….

Sebelum ni saya dah ada pemanggang ajaib dari jenama ARE IKAN tapi jenis kecik jer 28cm jer… bila dah sampai Langkawi saya ambik pemanggan ajaib HIG yang size 36cm

Besar juga pemanggang ajaib ni… dah macam kuali la pulak bila tengok…… harganya baru RM79.00 aja... ada berbagai jenis sebenarnya.. dari kecik smapai la yang besar ni..hik3

Tapi warna nya. mak iak.. merha menjala..hik3

Jadi saya cuba nak masak ayam masak lemak guna pemanggang ajaib ni…

Memula saya masakkan dulu santan dulu… dah agak2 masak, baru masukkan ayam…

Pastu saya tutup jer terus penutup dia….

dan hasilnya…

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

Tadaaaaaaaa………………

masak la ayam masak lemak ni……..

Okla….. jadi la masak kan…tak yah guna minyak bagai…. hik3..

Tapi rasanya saya sanggup kot lagi masak dalam periuk atau kuali dari dalam pemanggang ajaib ni… hik3

Ramai cakap boleh masak kek dalam ni kot…… tapi lom cuba.. nanti lah cuba..hik3

11 thoughts on “Pemanggang Ajaib HIG 36cm

  1. rasanya pemangang ni lebih sesuai utk panggang ikan, daging, ayam ,burger, pizza atau merebus daging sebab alat ini juga ada ciri2 pressure cooker…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s