Bila PINTU 2 Putrajaya sesak………..

Bila PINTU 2 Putrajaya sesak………..

Beginila saya setiap kali pulang kerja……. sejak ada pembinaan jalan di pintu 2 keluar ni… jalan mulai sesak…

Saya balik kerja kul 5 ptg…. itu pun dah panjang sampai IOI Resort Golf Putrajaya ni….. letih woooo…

 

Dah sampai depan sikit pun.. bila tengok belakang… mak aikkkkkkk… lagi panjang rupanya…huhuhuh

Kalu kene time pulang kerja waktu hujan.. adoila. lagi la azab wei….. jadi panjang beratur tau…. sampai ada yang potong-potong barisan tau..

Jalan dari 2 lorong memula.. kemudian bila dah kat depan sikit.. jadi 4 barisan atau 5 barisan gara-gara belah kanan yang banyak memotong….

Mau tak lama org kat belakang beratur… yg teruk adalah barisan tengah la.. sebab bila sampai depan sekali… nak kene bagi laluan untuk kiri dan kanan…huhuh

Sebenarnya saya tak tau apa yang derang nak buat kat sini… sebab tak ada papan tanda menyatakan projek apa sedang berlaku…

Tapi ni gambar dah lama…. sekarang ni dah naik cerucuk kat tgh tu.. nampak gaya macam nak buat flyover lagi… tapi tak tahu la dari arah mana..

Jadi nak tak nak kene la hadap kesesakan lalulintas ni lama lagi… sebaik dah ada jalan alternatif nak ke Kajang/Bangi ni… kene lalu menghala ke Puchong dan buat pusingan di depan IOI Resort Putrajaya tu….

Situ jerla jalan yang paling senang dan elak kesesakan kan…. maklumla bawa kereta manual.. kene la lari dari kesesakan.. nak pula kalu kene yang berbukit… perghhhhhhhhh………. ketar lutut ok!hahaha

8 thoughts on “Bila PINTU 2 Putrajaya sesak………..

  1. Disebabkan Jem macam ni lah, saya malas nak bekerja dekat KL… Sekarang ni duduk dekat kampung, kerja dekat Sabak Bernam.. Syukur Alhamdulillah…. Malaysia masih aman….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s