Kuih Udang Alor Gajah, Melaka

Kuih Udang Alor Gajah, Melaka

Ok. kali ni nak citer kehebatan Kuih Udang di Melaka….. hebat ker??hik3.. suka..suka jer saya cakap hebat…

Tapi setiap kali kalu balik Melaka, mesti balik dengna membeli kuih udang di Alor Gajah…. dah sebab rumah MIL saya dekat ngan Pekan Alor Gajah.. maka situ la tempat nya kan…..

Kredit Gambar : Kakaksepit.blogspot.com

Aisey.. lupa lak nak snap macam mana ghupanya Pasar Alor Gajah tu…….hik3.

Selalunya yang beli Kuih Udang ni, my IR… tapi disebabkan dia letih.. kali ni saya la yangg beli lak….. Kedai nya terletak bersebelahab ngan Pasar ALor Gajah jer……

Kat situ ada deretan kedai makan… maka kedai Kuih Udang tu berada di ujung sekali……

Memang penuh la kalu g kedai kuih udang ni……

Selalu beli tapau jer.. jarang kejadian nak makan sini der…. sebab nak balik cepat kan.. macam ler tak paham kalu highway tu.. kalu x jem kat senawang.. sure jem kat seremban..hik3

Nampak tak plastik yang bersusun atas para tu…… haaa.. tu la dia kuih udang yang dah siap berbungkus.. tinggal bayar dan ambik jer…

Ada 2 jenis bungkusan…… maka ada la 2 jenis harga kan.. RM6.00 dan RM12.00 jer… beza nya isi yang RM12.000 tu lagi banyak la kan…

Tapi kalu nak beli lebih kene bagi tau la.. nanti dia tambah la lagi isinya….

Waktu urusniaganya : 12 t/hari – 8.00 malam

Jadi kalu sesiapa g Melaka dekat Alor Gajah tu, leh la singgah Pekan ALor Gajah dan beli kuih udang nya…..

Try ler dulu. tak cuba tak tahu kan… sekali cuba pasti nak lagi……

Jadi saya hanya ambik RM6.00 jer.. sebab yang makan pun  x ramai… anak beranak jer kan…

Itu pun banyak juga tau. sebab selalu tak habis…hik3

Okla.. dah citer tempat makan kat Alor Gajah secara tak langsung lak…..

Walaupun saya ni selalu gak balik Melaka…. paling benci adalah x gak sempat nak merasa minum air coconut shake kat Klebang tu…. entah bila la nak ke sana…sedihkan??? huhuhuh

4 thoughts on “Kuih Udang Alor Gajah, Melaka

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s