Kalau nasi jelantah. ..apa perlu buat?

Kalau nasi jelantah. ..apa perlu buat?

Ok..meh la rajinkan diri mengupdate sikit blog ni….apa2 entry sumer dah x buat…dulu ramai pelawat..kini boleh kira baper yg sudi bertandang…

Jangan banyak citer…ni nak citer pengalaman bila nasi jelantah. .. dah kahwin bertahun2… bila masak nasi boleh pulak jelantah. ..ggggrrrrrrrr geram ok!

Nak masak balik letak atas api…memang tak berani lakan… sebab bila dah buh atas api walaupun kecik..potensi akan hangit tu konpem la akan terjadi…keh3

image

Sebaik ada pengukus dari tupperware ni…… ada gak berguna rupa2nya. .hik3

Pengukus ni dah dapat setahun yang lalu…tapi tak pernah guna lagi tau…gila hebat..dah dapat yang percuma pun boleh simpan dalam almari..keh3

Jadi bila nasi jelantah. .terus teringat pengukus ni…

image

Kaut sumer nasi dari periuk eletrik tu…letak dalam pengukus ni… pengukus ni x der tempat bawah yang isi air… jadi kene la ambik periuk sebagai tempat didih air…

Yang bestttt lagi pasal pengukus ni kan..lubang di dalam pengukus ni kecik2 jer…tak macam pengukus periuk yang biasa tu.. lubang nya besar2…jadi kene la alas kan.

Jadi bila guna pengukus ni..kerja jadi senang…bubuh jer semua nasi dalam tu pastu kukus jer… nasi tak der jatuh pun kat dalam air takungan tu…

Selepas kukus….perghhh nasib jadi sedap lak…. pas dah cuba sekali… bila agak2 teringin nak makan nasi kukus.. saya kukus guna ni jer….

Jadi pengukus tupperware ni memang khas tuk kukus nasi la……tapi tuk kami anak beranak boleh la..kalu ramai yang datang..memang kene kukus dalam periuk kukus yang besi tu la…

Okla. .dah panjanggggggg citer ni..dari nak citer sikit jadi panjanggggggg lak…. so..sapa yang rasa nak masak nasi kukus. .g la cepat2 beli pengukus ni..hik3

6 thoughts on “Kalau nasi jelantah. ..apa perlu buat?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s