Menjamu selera di Ana Ikan Bakar Petai, Bangi

Menjamu selera di Ana Ikan Bakar Petai, Bangi

Semalam sabtu..masa untuk keluarga. .jadi anak2 sibuk nak keluar. .jadi alang2 dah keluar tu..moh ler ajak keluarga makan kat luar kan…

Tak yah la ibunya nak masak2 bagai kat umah. .hik3

Jadi..moh la kita mencuba kedai makan area Bangi jer… tak yah jejauh. ..

Jadi menuju la ke Ana Ikan Bakar Petai…erk tetiba x ingat kat Seksyen berapa lak..hik3

Saya sampai situ dalam kul 6.15 ptg gitu…sebab tak makan tengahari kan…so mmg nak makan awal la… lagi pun dekat jer dari rumah nak ke situ…

Kalu datang awal dapat la parking kosong kan… bukan sahaja parking. .tempat duduk pun masih kosong..jadi boleh la pilih mana nak duduk…hik3

Dari jauhhhhhhh boleh nampak singboard dia..warna hijau gitu. … tepi jalan jer restoran nya..jadi mudah di lihat.

Sampai situ harusla pilih lauk kan… konsep dia macam kedai seafood yang lain… ikan..udang..sotong..ketam..lala semua yang segar2 belaka. ..

Inilah masalah orang perempuan. ..sebelum datang menu dah fikir dalam kepala…. pas nampak segala jenis makanan depan mata mula jadi kelam kabut..hahaha…

Rasa macam semua nak beli…tp memandangkan anak2 sumer bukan reti makan banyak. .jadi ambik mana yang nak jerla.

Atas tu pula harga timbang nya….

Jadi sebelum pilih. .boleh baca-baca dulu..dan congak2 la sendiri kan..hik3. Tapi kalu sekali sekala apa salahnya kan…

Sudahnya hanya pilih 2 jenis menu jer untuk dimasak… udang dan ikan kerapu…

Kalu ambik siakap. .dah jemu..maklumla saya kan hari2 masak siakap…hahaha

Dah bagitau nak masak apa..duduk la kami dimeja makan menunggu lauk pauk kan…

Air kalu ordee x nak kalah…hahaha. . Kalu gelas besar tu ibu dan ayah nya la…. anak2 suh minum air lain..sbb kalu sumer sama nanti x dapat rasa lak ibu punya. .hik3

Sampai dah menu kami….

Udang masak pedas petai… telur bistik.. telur dadar.. sayur kailan…

Ikan kerapu pula masak 3 rasa….

Ok..makanan dah sampai. .kami pun makan sehingga habis… yela habis.. dah dtg niat nak makan kan…

Emmmmm pada sesiapa yang memang teror masak tu.. jangan la komplen kalu rasa kurang… hidangan nya x menarik ker apa…

Dah nama pun cuti memasak.. nak suh orang masakkan… jadi makan jerla…hik3

Jadi…pepaham la maksudnya ..lain orang lain tekak nya..bak kata pepatah..rambut sama2 hitam..hati lain2 kan…hik3

Kene cuba baru tau…dah cuba baru leh nilaikan..hik

So..macam biasa.. cer teka.. berapakah harga makanan dan minuman yang kami makan di atas?

Harga nya boleh tahan gak..jadi kalu korang teror..meh jawab.. bagi hint sikit.. ada sen jugak tau…hahaha

Siapa peneka terdekat dengan harga yang betul… RM10.00 menanti anda… ala.. ni suka suka jer.. kalu rasa eleh..apa ada hal ngan RM10.00 tu… dendiam sudah la kan..hik3

Sila tinggalkan jawapan korang dikotak komen beserta emel uang betul yek!

Selamat mencuba…..

14 thoughts on “Menjamu selera di Ana Ikan Bakar Petai, Bangi

  1. Huhu tak nak teka…
    Sebab ada pengalaman tak best makan kat sini…uhukss…
    Bukan setakat tekak je, nasib pun memasing kan hokhokhok

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s