Projek Kuih Raya untuk sendiri……..

Projek Kuih Raya untuk sendiri……..

Haaa…….wat apa tu??

Dah masuk petang pun kan…. hari ni sudah pun 26 Ramadan 1434H… macam mana persiapan?? Dah siap ker??

Orang lain sumer dah beli berbalang-balang kuih raya.. tapi saya baru sibuk nak buat kuih raya… macam terror jer buat.. padahal dah lama x buat.. jadi skill nak buat kuih tu dah tak tajam…hahaha

Selepas subuh tadi saya dah bersedia di dapur nak memasak…. sementara anak-anak belum jaga, saya buat la dulu…

Ala.. buat kuih dahlia jer

Penat woo nak bakar kuih sebenarnya…nak-nak pula bulan puasa.. lagi la tergugat iman kan??

Masa tu la rasanya kuih raya tu sedapla.. padahal kalu hari biasa… nak makan pun tentu dah tak lalu..keh3

Ok x rupa bentuk?? hahahaha……….tak reti la nak bentuk..

Puas dah uba banyak kali.. x berjaya tau..meni tul!!!

Tapi ni yg ok sikit dr sebelum ni.. lagi kembang semangkuk..kah3

Lihatla…pembantu keil sudah bangun…saya suruh dia letakkan ceri kat atas kuih sebelum dibakar….

Nak sangat tolong…tapi tolong letak ceri jerla… kalu yang lain tak boleh la kan… hik3

Ni la yang malas kalu ajak anak tolong… suka suki jer dia nak letak ‘color rice’ atas kuih tu…hahahaha

Sebaik tinggal 2 tray jer..jadi layan jerla… janjji dia bahagia…

Seronok juga kan buat kuih raya ni……… dulu masa kecik2 macam ni gak la saya kot.. kaau mak saya masak kuih..hik3

Jadi saya baru ada 1 jenis kuih… emmm..cukup tak untuk jamu tetamu?? hahahahaha

6 thoughts on “Projek Kuih Raya untuk sendiri……..

  1. Nampak sedap kuih Dahlia tu… Boleh tes cuba satu dua semasa berbuka nanti… Barulah dapat rasa makan kuih Fresh… Baru keluar dari oven..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s