Peribahasa alaf baru

Peribahasa alaf baru

Kat FB ada seorang ibu berkongsi jawapan peribahasa anak nya masa pertandingan Peribahasa Tahun 4…..

Memang la masa baca sekali imbas kita nak gelak kan? Ishkk,, risau juga kan? Anak saya dah darjah 3.. kalu tetiba kene macam ni..mesti entah apa2 jawapan dia bagi…

Nanti nak copy dia punya soalan macam ni pas tu nak uji dia sama ada dia tahu ker tidak…. kengkawan yang lain boleh la cuba juga… kita uji kebijaksanaan anak kita…

Nanti saya bagi tau hasilnya dari Danial…huhuhuhu

3 thoughts on “Peribahasa alaf baru

  1. Nak jawab Peribahasa macam ini saya rasa pelajar kena mendapat banyak pendedahan melalui pembacaan… Kalau tak, memang susah nak jawab dengan betul…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s