Bila mesin basuh sudah pandai merajuk……..

Bila mesin basuh sudah pandai merajuk……..

Setiap hari gunakan dia, baju anak, baju suami, baju kerja….

Dari anak pertama hingga la kini anak dah 4 orang… mesin basuh ini la sangat berjasa ngan saya……….

Dibeli pada tahun 2004, selepas masuk rumah baru. Maklumla, baru kawen kan… kene la beli mesin basuh.. benda asa tu….

Beli kat Pandan Jaya jer, seban situ sangat murah berbanding kedai lain…

Kini tahun 2014, hampir 10 tahun menggunakan mesin basuh ni….

Mesin basuh berpenutup atas, brand LG, boleh menampung pakaian sebanyak 6.5kg sahaja….. Fully automatik…

Masa rumah lama, saya rajin pindah randahkan mesin basuh ni sensorang…letak kat dalam bilik air la, pastu letak tepi pintu  la, pastu senget
sana la.. senget sini la..

Marah my IR sebab angkat dan alihkan mesin basuh ni sensorang… habis tu, dah nak cepat kemas kene la wat sensorang kan?

Kini mesin basuh saya dah mula merajuk……… memula dia keluarkan kotor2 di baju. Habis baju saya kene daki2 yang berkumpul. Lagipun sejak pakai mesin basuh ni x pernah pun service. Perlu ker service mesin basuh ni? hehehe

Pastu kini, dia dah kuat merajuk tau! Dia x nak sedut air dari paip pulak???grrrrrrrrrrrrr…………… sedut sikit pastu berhenti, tak pasal2 saya kene angkat air dari baldi masukkan manual…..

Rasanya saya perlu tukar mesin basuh ni…. sebab dah lama berjasa dan mula buat hal.. dari sakit2 sikit2 saya takut lepas ni dia terus ICU jer.. tak pepasal nak menyental baju guna tangan…………waaaaaaaaaaang

Bukan setakat sebaldi 2 jer baju, ni 2 bakul ok baju nak kene basuh…

Eemmm…… nak tanya, mesin basuh jenama apa yang bagus? Saya kalu boleh nak ambik yang paling besar… mungkin 12 kg kot.. senang nak basuh TOTO terus…

Ada cadangan??

7 thoughts on “Bila mesin basuh sudah pandai merajuk……..

  1. Eh samalah… sy pun pakai LG sebijik mcm ni…. dkt 14 thn… tp 2 kali tukar motor.. dan skrg dh mrajuk blk…huhuhu.. cnfirm kn tukar baru… jenama apa yg bgus yek…

  2. hahaha…memang stress lah kalau mesin basuh ni merajuk..pernha gak basuh kain pakai tangan..lenguhnya tuhan jer yang tahu…ada mesin senang kerja kita..haha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s