Sengkuang Calit

Sengkuang Calit

Sapa pernah makan SENGKUANG CALIT??

Dulu masa sekolah saya panggil sengkuang cina, sebab tepi jalan ada makcik tua cina jual buah dan sengkuang calit ni…..

Jadi ada sekali tu ternampak kat pasar malam seksyen 7, bandar baru bangi…tapi tak sempat nak membeli..sebab dah penuh tangan dengan makanan…

Hari ni ada pasar malam kat Seksyen 4, jadi saya ternampak lagi……….

Apa lagi terus la g beli…………

Kang terlepas lagi macam hari tu…hik3…

Ok…….sempat la juga saya ambik bedio………….tapi upload kat KEEK la yek,….hik3

Penyediaan nya masih seperti dulu di mana perlu ada sengkuang putih tu, sos merah dan terakhir kacang hancur….

Dulu harga sengkuang ni RM0.50 aja………sekarangderang jual RM2.00 ok……ada juga yang jual RM2.50…

Emmm………..makanan yang tiada nama, tapi  kini telah mula dijenamakan….. memang mahal la kan… padahal kos buat sengkuang calit ni jauh   murah dari beli……hik3..

Bezanya…….. malas dan tak malas jerla nak buatkan??

9 thoughts on “Sengkuang Calit

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s