Menjamu Selera di Ikan Bakar Seri Empangan, Putrajaya

Menjamu Selera di Ikan Bakar Seri Empangan, Putrajaya

Beberapa hari yang lalu, saya ngan kawna opis cari kedai makan.. duk Putrajaya ni smapai tak tahu nak makan mana ok! hahaha

Memula nak ke Alamanda, tetiba bila lalu depan Empangan Putrajaya ni terus belok kereta ke kiri…..hik3

Di sini la tempat nya…….. nampak macam daun kan bumbung nya?

Masa saya datang ni waktu makan tengahari, jadi tak der la ramai sangat…. tak tau la kenapa…. mungkin tempat baru atau tempat ini tersorok dan jauh dari Bandar Putrajaya…..

Ialah.. kalu dari Presint 1 nak ke sini, agak jauh juga……. macam kami di Presint 5 nak ke Alamanda, ambik masa juga ke sana…..hehehe

Masa kami sampai nampak macam dia tengah bakar, sekali bukan bakar ikan bakar pun, tapi ikan yang di salut ngan sambal dan apa2 rencah la.. di balut dengan aluminium…

Kawan opis saya sebut ‘ikan pais’… hik3.. pest time saya sebut.. selama ni sebut ikan bungkus….hahahaha

Ini lah dia lauk pauk yang di hidangkan………

Macam-macam ada… daging, ayam, ikan, udang, telur….. macam kedai makan biasa… semua ada……

Untuk makluman, menu untuk ikan bakar bermula pada pukul 5.00 petang hingga 11 malam kot… lupa pula tanya waktu tutup…hik3

Jadi waktu sebelum pukul 5.00 petang menu hidang jerla……

Ada berbagai sambal la kat situ……

Eh……ada kuih muih juga tau………

Tak tau pula berapa seketul… mungkin RM2 – 5 ketul kot…… (saya agak jer)

Ada juga dessert Bubur Kacang yek……..

Kami datang berlima jadi kami ambik meja bulat.. senang sikit nak berborak-borak….

Tapi syokl a sikit, sebab makan dengan angn sempoi-sempoi bahasa…. ewah…..

Maklum la duk tepi tasik kan…..hik3

Lawa la sikit pemandangan kan………

Tengokla mereka…….. amboiiii….. leka berborak pas makan….

Apa la mereka bercerita…hik3

Ni permandangan tempat makan tersebut…..

Banyak tempat, ada petak ada bulat… pilih jerla…

Best gak kalu makan reramai… leh santai2.. dekat pun dekat gak ngan opis kan?hik3

5 orang punya menu termasuk air = RM41.00

Emmm….. mahal ker murah yek?? hik3

Ingat dah nak balik, tetiba kawan sempat sambar semangkuk kecil bubur kacang…..

Harga nya RM1.50 jer… sebaik murah. dan sedapppppppp…..hik3

Sebelum balik mari kita berposing dahulu….hahaha

Konon nak ambik gambar belakang…….

Dekat sangat jurukamera g ambik… pas tu suh di undur belakang sikit

Ha….. baru la clear sikit…..

Nampak tak empangan di belakang tu….. hik3…. sebaik berpagar…. kalu tak berpagar, konpem saya ajak kengkawan buat gaya TITANIC kat ujung empangan tu…hahaha

Ok… pada sesiapa yang nak mencuba, merasa dan menlalui pengalaman makan di sana, boleh la ke sana….

IKAN BAKAR SERI EMPANGAN PUTRAJAYA
Pusat Kawalan Empangan,
Taman Empangan, Presint 5,
62000 Putrajaya
H/P: 013-3490191, 012-4268081, 017-3368081, 012-2888340, 012-3378081
E-mail: saidiikanbakarputrajaya99@yahoo.com , rayn21r@yahoo.com

Tapi kalu nak tengok menu ikan bakar dan suasana waktu malam tu, leh la jenguk blog ni….

Banyak juga menu makan makan yang di sediakan…..  Apa-apa pun cuba dan rasa dahulu baru leh tau kan?

Selamat menjamu selera!!

11 thoughts on “Menjamu Selera di Ikan Bakar Seri Empangan, Putrajaya

  1. Semalam keluarga mertua saya nak menyambut hari lahir isteri saya. Tempat yang dituju ialah RESTORAN IKAN BAKAR PUTRAJAYA DI TASIK EMPANGAN BERHADAPAN PICC. Malangnya setelah menunggu begitu lama makanan yang dipesan tidak juga sampai. Seteleh begitu lama menunggu, tak ada seorang yang ada otak nak tanya jika ada masalah ke apa, atau mak bapak diorang ni memang tak ajar adab, atau restoran ni memang ambik pekerja yang moral dan siviknya rendah. Rasanya pelacur rumah urut kat chow kit lagi ada akal daripada diorang ni. Dah la tu, terpaksa lah panggil pelayan yang bertugas, tu pun makan masa nak datang. Bila kami tanya tentang makanan yang dipesan, jawapan yang diberi ialah.. “mana ada order”… Mana adab diorang ni ha… Ni la dia kalau berniaga maju sikit.. Berlagak nak mampus… Memang tak jauh la perniagaan korang ni.. Takpelah.. Siapa lah kami.. Bukan dato’.. Bukan menteri.. Nak layan baik-baik… Well its the last my family going to visit this rotten place… But me and my friends however going to come and eat here again but going to treat the worker or whom ever manage this place without dignity because they don’t deserve any…. Puiiiii…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s