[REVIEW] Minyak Dagu

[REVIEW] Minyak Dagu

Hari tu berkesempatan la menonton Minyak Dagu…… tapi bukan tonton kat wayang pun…. anyak sgt handbag nak dibawa….. tengok kat rumah jerla yek……

Kali ni berkesempatan menonton Filem Minyak Dagu….

Filem seram terbaru arahan Azhari Zain yang telah berada di pawagam bermula 3 Januari 2012.

Minyak Dagu menggandingkan pelakon sedang meningkat, Fezrul Khan bersama Yana Samsuddin selaku pasangan utama. Barisan pelakon lain yang menjayakannya juga bukan calang-calang seperti Maimon Mutalib, Mior Hashim Manap, Kartina Aziz, Zul Suphian dan Wan Hanafi Su.

Sinopsis Filem Minyak Dagu

Mengisahkan Azman bertekad untuk membalas dendam apabila tunangnya, Emelda memutuskan tunang untuk berkahwin dengan lelaki lain. Dia berjumpa bomoh yang mengajarnya cara meletakkan sumpahan terhadap Emelda, membuatkannya menghadapi histeria pada hari perkahwinannya.

Perbuatannya secara tak langsung membawa kepada kematian ibu Emelda yang mana pengebumiannya dihadiri Azman atas rasa kesal. Walaubagaimanapun, hal ini bertentangan dengan arahan bomoh, yang memberikan amaran kepadanya untuk tidak melawat si mati kerana boleh membawa padah.

Pandangan dari saya yang sudah menonton :

Jalan cerita nya sungguh tidak mencabar langsung ok. Dan rasa macam muak lak nengok Yana Samsuddin ni. asyik2 la muka dia…. dan yg terbaru ni akan ditayangkan Wawa Semput….. macam rimas pula…

Part kene rasuk. ada ker panggil bomoh. orang panggil ustaz..macam tak logik tul….. Dah tau anak tu macam semacam jer.g la berubat.. ni ada ker g rantai…. hahahaha

Dah nama pun filem kan. ….tapi kasi la benda2 yang logik sikit yek……..

Tapi kerana minyak punya pasal hidup menjadi rosak….. memang boleh dibuat pengajaran pada pemuda pemudi sekarang la….. ialah, nak dapatkan pasangan hidup biarlah dengan cara yang elok dan molek la….. bukan dengan cara yang sebegini…

Agak menyeramkan juga…bab-bab hantu kuar jerla..yang lain ok jer kot…..

Tapi kalu tengok kat wayang, mesti terasa keseraman sbb sound sistem yang kuat kan? jadi kalu nak beli DVD atau download tu…boleh la teruskan hajat tu…. hik3

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s