Menjamu Selera di Restoran Laut Gayang

Menjamu Selera di Restoran Laut Gayang

Eh..jap..jap..rasanya trip ke sabah hari tu tak habis lagi la…..hahahaha…. ok meh la sambung kebetulan dah lama tak update blog kan? muahahaha

Hari ke 2 – Makan Tengahari

Dari jauh dah nampak signboard dia yek. ala.tepi jalan.tapi kene naik atas la.. macam ala-ala atas bukit..hik3…

Kalu dah sampai situ… tak sah la kan kalu tak ambik gambar………. nanti x der pula kenangan dah sampai situ…..

Kawan-kawan saya pantang dihalakan kamera…. mesti sudi mengayakan pelbagai aksi…..hik3

Ok..dah sampai….. opss…. nampak saya di situ…. yela.. nanti pas ni dah x nampak dah muka saya. sebab duk sibuk ambik gambar makanan jer….hahaha

Jom tengok apa la yang di hidangkan untuk kami makan pada petang tu

Ini cili potong dan juga bawang putih… hehehe… saya tak usik pun. tapi kawna saya yang jenis kuat makan cili dia balun…

Kami diberikan air chinese tea….  rasa tawar la kan… tapi kalu dah sejuk tu. leh jer telan. sebab dah haus kan…..

Kemudian diberikan semangkuk nasi setiap seorang……. sumer dah lapar.. menunggu lauk jer ni..hik3.

Yela..seronok juga makan ramai-ramai begini. sebab masa ni jer dapat berkumpul bersama… kalu kat opis.. maisng2 makan dengan kengkawan sendiri…

 

KERANG goreng….. 

Kerang nya memang sangat besar…. tapiiiiiiiiiiiii masalah juga makan kerang besar ni… dia LIAT…..

Jadi kebanyakkan kawan saya tak makan pun kerang ni…… liat sangat.. sampai lenguh nak mengunyah.. dah serupa makan chewing gum lak…

 

Sup Jagung

Ini adalah sup ikan… ek… silap..silap.. Sup Jagung… sebab ada jagung dalam tu..hehehehe

erkk…… jangan la tanya saya.. saya ni bila dah ambik gambar. segala info sumer tak dengar.. sebab kalu lambat ambik gambar ni. kejap jer licin dek kengkawan yang sedang lapar…..hahaha

 

 Kerapu Masak Kari Nyonya…. 

Rasanya?? emmmmm.. aiseh. dah lupa la… sbb lama sangat… so sudha lupa rasanya…tp memang sedap. sebb licin di kerjakan dek kengkawan saya …hahaha

 

Lala masak pedas

Rasanya memang SEDAP!! seyes tak tipu….hahaha. Tapi kecik sangat lala nya.x puas lak makan…hehehe

 

Butter prawn….. 

sumer pun tau kan?  kalu kat memana kedai makan seafood sure order ni……

So menu yang dapat tu kami makan dulu….. maklum la meja nya kecik.. jadi makan apa yang smapai dulu……. kalu tunggu sampai meja penuh lauk…… kebulur la jadinya……hahaha

Kemudian datang lagi lauknya……….

 

 Daging masak lada hitam…..

 Ohw… yang ni memang sedap bangat ok… suka daging nya. lembut dan sedap……..nyum2…

 

 Ketam Masak Merah….

Kuah ,….erk..sambal.. ala dia nya kuah tu la.. sedap… tapi nak makan ketam amatlah seksa…. siap minta penyepit nak kopek ketam ni bagai……hahaha

Keras tul kulitnya…..

Dan akhir sekali….. kobis goreng……

Ada ker sampai terakhir… dah la nasi habis.. lauk yang lain pun habis.. sudahnya. sayur ni ramai tak makan. sebab tak kan nak ratah gitu aja kan??hik3

Yang  nyata…. makanan kat situ memang sedap……. sumer segar-segar belaka tau…. maklum la. Sabah kan kaya dengan makanan lautnya…..

Macam  biasa… sebelum balik…posing lagik…….hahahaha

Tak aci la kan… gambar derang banyak…. sudahnya.. gambar jurufoto gak tak der…..hahaha

Ada gak gambar saya sekeping….. hahaha….. tu pun puas la suruh mereka ambilkan….. waa…..sedih tau…hahaha

Ok….pada yang pergi ke Sabah,. jangan lupa yek singgah di Restoran Gayang ni….. di jamin kenyang dan puas hati…..

Ni alamatnya :

Gayang Seafood Restaurant
Kampung Baharu, Jalan Sulaman
P.O Box 12629 Tuaran
88300 Kota Kinabalu 
Sabah.
Tel: (+6016) 810 2395
GPS: N06 6.882′ E116 9.353′
Note: Ada 3% service tax & 6% government tax

Ok… akhir sekali… saya bubuh gambar kawan saya yang sangat suka melompat dan gumbira…….

Tinggi kan dia lompat…. saya pun cuba gak.. tapi jahanam gaya saya melompat.. jadi lupakan saja nak tengok gaya saya melompat tu… tak baik tuk mata korang……hahaha

Selepas kami makan di Restoran Gayang… kami bertolak menuju ke Rumah Terbalik… jadi nantikan entry berikutnya.. yang entah bila la dapat update…..hahaha

 

4 thoughts on “Menjamu Selera di Restoran Laut Gayang

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s