Sepanjang Program Bicara Ramadhan 1433H

Sepanjang Program Bicara Ramadhan 1433H

Selamat Hari Raya!!!!!…………….

Masih mood raya ker?? Mood keje dah ilang?? hik3….. dah masuk 2 minggu beraya….. saya baru nak update pasal Program Bicara Ramadhan di pejabat saya masa sepanjang Ramadhan yang lalu……

Mula-mula pada minggu pertama….. jemput Imam Muda – Ustaz Muhammad Asyraf yang membicarakan mengenai Indahnya Ramadhan.

Kemudian, pada minggu ke dua Ustaz Mohd Zamri yang membicarakan mengenai Kuasa Memilih

Kemudian minggu ke-3 pula, Ustazah Asni membicarakan mengenai Ramadhan Dirahmati, Syawal Diberkati

Dan pada minggu terakhir Ramadhan, Ustazah Sharifah Khasif membicarakan mengenai Al-Quran Berseni, Naluri Berseri……..

Alhamdulilah… banyak juga ilmu yang diperolehi bila menghadiri ceramah-ceramah begini….tapi sekejap sangat ceramahnya… selama 2 jam sahaja.. tu pun ada yang terlajak-lajak…..sebab terlalu khusyuk dan tak puas mendengar ceramah mereka…..

Ini juga adalah pertama kali pejabat saya menjemput pennceramah yang hebat-hebat dan popular untuk datang…… dan saya harapkan setiap tahun akan ada program sebegini…hehehe

Ingat lepas Ramadhan tak ada lagi.. rupanya ada juga…. Bicara syawal yang pertama di mulai oleh Pengantin Baru

Ustaz Don Danial yang membicarakan mengenai Solat dan Selawat.. dan kali ni di panjangkan menjadi 3 jam… tapi masih tetap tidak mencukupi….. kerana ilmu ni mana boleh di ajar dalam masa yang singkat…….

Dengar kata pejabat saya akan panggil lagi Ustaz Don Danial ni lagi….. ishk…. memang seronok mendengar ceramah dari beliau… mudah, senang dan seronok dengna cara penyampaian nya….

Bagaimana dengan pejabat korang.. ada ker Program sebegini di pejabat korang?

7 thoughts on “Sepanjang Program Bicara Ramadhan 1433H

  1. Assalam..saya tertarik dgn entry ni sbb ada ustzh asni mansor..boleh saya tau, macam mana nak panggil beliau utk buat ceramah. sebelum tu, sy student uia, bercadang nak panggil dia utk satu program..terima kasih ukhti..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s