Kampung Segera!

Kampung Segera!

Gini la kalu tak der kampung……… kalu ada pun Kg Pandan ngan Kampung Pandan Indah….. sumer dah di bandarkannnn…….hik3..

Hari tu jenjalan kat Alamanda….. terjumpa pulak Rumah Kampung ni… jadi apa lagi. suh la anak-anak berposing..keh3

Dulu-dulu yerla kan. rumah kayu, sekarang ni pun ramai yang umah kayu pun di batu batakan…… rumah kalu di batubatakan tak per… sbb yang penting suasana kampung tetap ada….

Teringat pula kenangan semasa si kampung dulu……..saya merasa juga pasang pelita di kampung… tutup pintu tingkap bila dah senja, panjat, pokok rambutan, pokok manggis, guna daun pokok kelapa dan duduk atas nya sambil sepupu tarik pusing2 laman rumah, naik basikal tua dan yang paling scary….merasa duduk tandas di luar rumah waktu malam…. hahahaha… siap berteman lagi bila ke tandas…

Betul la.. kenangan lama susah nak di cari di zaman serba moden ini…. macam mana nak kasi anak-anak merasa… sekarang pun pelita pakai eletrik, nak buah-buahan beli kat kedai….

Sekarang anak-anak membesar dengan gadget-gadget yang canggih manggih.. sampai kita ni pun tak mampu nak ikut…heheheh

Apa-apa pun…..pada sesiapa yang mempunyai kampung… nikmati la ia sebelum telan di arus kemodenan………hehehe

3 thoughts on “Kampung Segera!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s