Kisah Zulfadhli [Part 5] – Cabut Besi

Kisah Zulfadhli [Part 5] – Cabut Besi

Wah.. sudah lama tak keluarkan kisah Zulfadhli… eehh.. nanti la.. selagi belum buka simen tangna dia, selagi tu la kisahnya belum habis..hehehehe

Eh..ada ker yang terlepas cerita sebelum ni?? ok.. nak meh baca dulu.. :

Kiranya dah hampir sebulan la tangan dia bersimen.. fuh.. cepat tul masa berlalu… kalu leh nak cepat dia sembuh..senang sikit dia nak ke sana sini tanpa anduh dan simen tu…sebab sekarang ni makin melasak tul anak bujang tu… anduh pun tak pakai lagi….adehhh…

Tak per, sekarang meh citer pasal hari appointment yang lalu… acara cabut besi!! hehehe

02.04.2012 ( Isnin)

Hari isnin tu saya g temujanjji Zulfadhli. Jadi saya minta my IR cuti sekali.. sebab saya kene bawa Huzaiman sekali, malas nak mengepam……kan senang BF terus… hahahaha

Bila bawa Huzaiman kene la kelek dia kan…hahaha…. duk jerla dalam beg kendong tu… sebaik la dia jenis diam jer.. x banyak ragam..yang banyak ragam abang nya.. ngengada tul…nak kesana sini.. macam tak serupa sakit jer…. geram nengok..

Jadi seperti biasa kene g awal-awal tau… kalu lambat nanti nombor giliran pun jauh pula…kang lambat pula nak balik..

Kene daftar dulu.. tinggalkan kad temujanjji pas tu nanti mereka panggil nama… pas tu kasi le GL (Guarantee Letter) dan ambik FAIL Pesakit tuk g Bilik X-Ray

Ramai gak yang datang tuk temujanjji tu… ada 2-3 slot la… kene datang ikut masa yang di tetapkan… kalu tak mahu kene ‘nasihat‘ ngan misi kat situ.. ialah.. dah ada masa tu kene la tepati supaya tak derla bertindih ngan temujanjji dengan yang lain kan?

Dah dapat nombor giliran, kene g X-Ray tangan tu dulu… kali ni ayahnya yang g bawa masuk bilik x-ray tu… selalu ibu jer bawa kan..hehehe…

Dah x-ray tunggu pula dapat film nya dapat time t jugak la… jadi tak der la tunggu lama.. dalam 5 minit jer kot…

Ni la gambar X-Ray nya… ada nampak x ‘besi’ kat dalam tulang tangan dia…huhuh

Korang tengok ngeri? aku yang menatap dekat lagi la ngeri…huhuhu……

Tapi tengok x-ray ni rasanya ‘siku’ tu nampak dah tak bengkak sangat…. erkk.. bengkak? adeh.. aku tak tahu nak sebut..hahaha Doktor jer paham tengok kot…

Jap…saya nak tunjuk X-Ray yang sebelum di balut ngan simen dan di letak ‘besi’tu….

Ini lah x-ray tangan asal masa memula patah tu…. nampak tak belah kanan tu macam bengkak sikit… ha.. yang tu la sikunya lari sikit…

Tu yang doktor kene letak ‘besi’ kat tulang tangan dia supaya cepat sembuh…huhuhuh

Dah g X-Ray terus jumpa Doktor Tulang… aiseyyyy… kali ni Doktor Lelaki la pulak.. doktor perempuan tu tak der…cuti kot atau g ronda-ronda wad ker… hik3….

Tapi doktor lelaki ni lemah lembut jer.. sopan jer.. dan rajin melayan kerenah anak saya…. tu tengah nak buka balutan nya.. sebab nak bawa g ‘dressing room’ nak cabut besi dalam nya..

Masa nak tarik ‘besi’ tu memang rasa sangat la takut…. ialah.. ada baca dalam satu blog kata anak nya meraung2 pas tu darah mencurah2..huhuhu…

Tengah borak2 jer.. pekerja kat situ cakap dah selesai… erkkkkk?? tak sampai 5 minit jer?? macam tu jer?? Zulfadhli pulak tak derla menangis2 yang seperti di gambarkan.. hanya merengek2 jer!! fuhhhhh….. sebaik…… kalu tak mau panik gak..hahaha

So selepas di balut kembali tangannya..selesai sudah temujanjji hari tu.. jadi untuk temujanjji akan datang pula adalah 23.04.2012

Kira kuat juga la si Zulfadhli ni,,,, jenis yang tak susah untuk di jaga dan tahan lasak gak…. jadi temujanjji akan datang, doktor kata kemungkinan akan buka simen dan tak perlu lagi pakai simen tu.. hanya balut biasa jer.. sebab nak kasi tangan tu bergerak sedia kala… tapi kene x-ray la dulu…

Kalu tak elok lagi mungkin akan simen lagi dan kene tunggu lagi seminggu lagi pula baru leh buka… jadi saya harap minggu depan sikunya akan pulih sedia kala… sebab sekarang ni saya tengok dia dah mula meninggalkan anduh nya merata-rata tempat.. dah aktif sedia kala jer..hehehe

Okla.. nanti kita tunggu keputusan minggu depan.. dah boleh buka simen tu ker belum?? hehehe

13 thoughts on “Kisah Zulfadhli [Part 5] – Cabut Besi

    1. @Denaihati,
      tu la.. nak wat macam mana.. dia lasak dan jatuh.. padahal main sensorang.. emmm…

      sebaik dia jenis tak meragam dn merengek sepajang kene simen.. so far okjer…

      harap2 dia cepat sembuh hari isnin ni…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s