Kisah Zulfadhli [Part 2]

Kisah Zulfadhli [Part 2]

Ok.. sambung pula PART 2 kisah Zulfadhli…hehehehe

 Sabtu (10.03.2012)

Hari sabtu, sebelah pagi saya pula ke Wad menggantikan my Ir untuk bertukar shift. Kesian my IR, penat balik dari Johor pun belum ilang dah kene menunggu di wad pula.. mesti penat….

Jadi saya tinggalkan anakanak di rumah sepupu saya sementara saya terus ke Spital untuk menjaga Zulfadhli.

Bila lihat dia dah bangun dari tidur.. dia tka banyak cakap pun.. makan pun kurang.. mungkin terkejut kot kene tahan Wad..hehehe. Terpaksa la pula saya peluk dia seketika untuk meredakan kegusaran.. cewah.. kegusaran lasangat…

Tapi selepas puas bergelak ketawa kejap.. mungkin dia letih dan terus tidur sekejap.. mungkin sebab makan ubat tahan sakit tu yang ngantuk kot..hehehe

Alahai.. tidur pun tak selesa.. sebab tangan berbalut… dokto suruh tinggikan tangan dia, sebab kalu tak bengkak di siku dia tak surut nanti susah nak bawa ke Dewan Bedah…..

Ni menu tengahari.. Ayam kari + Ayam Kurma.. emmm.. dah menu gini, rasanya anak tak makan.. tapi tukang jaga la makan..hik3

Zulfadhli pun tak nak makan.. jadi saya belikan Waffle kegemaran dia.. habis licin dia makan.. lapar sangat la tu. Susu coklat dia tetap tak lupa minu,.. kalu tak dapat mau nangis dia tau..hehehe

Dah penat duduk, saya bawa dia jenjalan sekeliling wad sekejap. pergi sana-sini.. siap nangis-nangis ajak keluar dari Wad.. ishk.. dia kan paham pun.. mungkin dia rasa terkurung kot dalam Wad tu…

Sebaik ada kawasna mainan untuk kanak-kanak.. jadi saya bawa dia pergi situ kejap.. dapatlah saya menonton TV sekejap di bilik tu sekali…

Dah bosan main dan tengok Tv, ajak jenjalan lagi.. habis la penimbang berat pun dia main… eh.. elok sangat la tu.. leh gak tahu berapa berat badan nya…

12.9 kg jer?? alahai.. ringan jer..hehehehe

Tak pepasal ibunya pun sekali terjebak g timbang berat… adeh…

60.7 kg?? apa??????? tak turun-turun lagi ker?? waaaaaaa………..mana aci ni.. pas bersalin dan hampir 8 bulan.. berat masih dalam 60 kg lagi?? ishk.. tak leh jadi ni…

Diet!!diet!!Diet!! hahahaha

Sebaik saya ada bawa Tablet murah ni.. eh.. harusla cakap murah.. ni bukan Tablet samsung atau iPad tau.. ni saya beli kat Tesco jer.. murah jer tau.. tapi boleh la tuk anak saya main bila bosan…dapat la bertahan dalam 2-3 jam…hehehe

Jadi bila malam menjelma dia dah penat… terus tertidur…..

Malam pula my IR datang menjaga dia pula.. sebab saya tak beoleh berenggang dengan Huzaiman kerana masih menyusu badan. Di Wad pun saya masih mengepam seperti biasa. Biasalah di Wad selalunya ibu yang lebih meneman anak dari ayah.. nak tak nak kene la saya beralah sedikit..hehehe

Zulfahdli kene tidur awal sebab esok pagi dia kene masuk Dewan Bedah untuk masukkan wayar dalam sikunya…

Jadi bermula pukul 1 pagi sehingga waktu pembedahan, Zulfadhli tidak di benarkan makan dan minum….Ishk.. risau pula saya bila doktor cakap nak masuk dewan bedah…huhuhuhu

Balik jer dari Spital terus saya beli Berger… lapar sangat.. sebab tak teratur sangat makan bila di hospital…hehehe. Tapi malam tu saya ajak mak dan ayah saya datang ke rumah teman kan saya… sebab esoknya (ahad – 11.03.12) saya nak pergi pagi sikit, nak teman Zulfadhli ke dewan bedah…

 **Mengikut kata doktor, dia masukkan wayar dalam siku tu supaya dapat cantumkan siku yang lari sikit.. entah la.. saya kurang pasti apa yang Doktor tu cakap.. nak terangkan pun tak berapa tahu..hehehe

Jadi …ada lagi sambungan kisahnya lagi.. kisah menuju ke dewan bedah pula.. risau kan? kalu pembaca risau, saya selaku ibunya lagi risau tau! huhuhuhu

 

 

 

4 thoughts on “Kisah Zulfadhli [Part 2]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s