Mood bercuti sudah kembali!!

Mood bercuti sudah kembali!!

Sebenarnya mood bercuti bagi saya adalah mood berada di rumah, malas kerja!! hahaha

Cuti punya la lama rasanya, selama 4 hari. Tapi tiada langsung perancangna untuk kami sekeluarg auntuk bercuti di mana-mana. Maklum la, kalu nak tempah hotel atau rumah peranginan di waktu ini, amatlah tidak berbaloi…

Jadi kami sekeluarga hanya duduk di rumah jerla…. mungkin hari ahad pergi kenduri kawen kawan sahaja. leh gak jimat duit tak yah masak… (dasar pemalas tul saya !!)

Semalam anak saya Danial ada berkata sesuatu pada saya :

Ibu, minggu depan Danial cuti sekolah. Nanti hantar Danial pergi rumah nenek la. Sebab tak ada orang yang jaga Danial kat rumah. Ibu ngan ayah kan kerja.

saya hanya membalas :

Ok

Padahal anak saya tak thau minggu depan saya dan my IR turut cuti sekali. Beria-ia dia ingatkan saya tentang cuti minggu depan untuk hantar dia ke rumah neneknya..hehehe

Nampak sangat la anak saya dah tak der kampung. hanya kampung pandan jerla kampung yang di tahu..hehehe

Jadi kepada mereka yang mungkin hari ni ada yang pulang awal gara-gara nak pulang ke kampung halaman dengan cepat dan pantas, hati-hati di jalan raya.

Pada yang akan memulakan perjalanan esok ke mana-mana destinasi, hati-hati lah memandu. Bukan sahaja kenderaan yang akan melalui jalan raya, haiwan-haiwan ternakan juga bakal sibuk di jalan raya. Maklum la ramai yang akan pulang ke kampung kan…hehehe

anak-anak

Jadi kepada anda, anda, anda semua……..selamat bercuti panjang. Jangan lupa tau, hari Rabu dah kene kerja. Maklum la bermula dari awal tahun hingga la awal februari ni banyak sangat cuti umum sampai mood nak bekerja pun dah ilang..hehehe

4 thoughts on “Mood bercuti sudah kembali!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s