Home made Waffle Sumijelly

Home made Waffle Sumijelly

Wah… sejak saya sudah beli itu waffle maker, perasaan nak membuat waffle menjadi-jadi pula…

So, apa la guna nya waffle maker tu ada tapi tak pakai kan?? kan?? so… dengan itu, saya terus g beli tepung waffle kat kedai.. Punya la pemalas tul saya ni.. nak sediakan adunan tepung pun malas.. sanggup g beli kat kedai bahan kek tu…hehehe

Jadi belilah saya tepung waffle tuu kan….

Pemalas giler kan saya?? hahaha… sebab saya sangat malas nak campur itu. campur ini.. jadi beli aja Waffle tepung ni.. hanya perlu tambah TELUR + AIR + Essence WAFFLE + Tepung+ minyak sikit dan dah siap bancuhan nya

Macam gambar kat bawah ni….

resepi waffle

Dah siap bancuhan nya.. meh la kita masak waffle tu yek…

Anak saya memang penggemar Waffle, jadi memang memang mereka sudah siap sedia nak makan waffle ni. Yang paling menanti-nanti adalah Zulfadhli…hehehehe

Siap hulurkan pinggan tuk letak waffle yang dah siap tu….

Cubaan PERTAMA :

resepi waffle

Letak sikit di atas waffle maker ni…

kemudian terus katup penutupnya…….

Hasilnya :

.

.

.

.

.

.

resepi waffle

Sangat tidak sekata…. tapi sangat garing, sebab sikit kan…

Dah siap masak, terus letak coklat atas nya.. perghhhhhhhhhhh……. sedap dan garing tau!!

Masih tak puas hati, jadi saya cuba lagi sekali..

 

Cubaan KEDUA :

resepi waffle

Saya cuba letak sepenuh-penuhnya… adalah dalam 3-4 sudu saya bantia bubuh…hahaha

Dengan harapan harap-harap jadi lah hasilnya macam yang kakak saya buat tu…

dan hasilnya..

.

.

.

.

.

.

resepi waffle

Tadaaaaaaaaaaa………. wah…. penuh.. sampai melimpah keluar sedikit… tapi macam tak cukup garing.

Mungkin terlalu banyak kot.. so dia tebal la sikit… jadi saya dah tahu la carang.. next time kene bubuh sikit tapi ratakan sehingga penuh baru leh dapat garing dan lawa…keh3

Saya buat sedikit dahulu.. tapi memang berbaloi la.. sebab dapat makan dengan banyak dan letak topping sesuka hati saya…hahaha

Wah..lepas ni boleh la buka “Kedai Waffle Sumijelly” hahaha

Jadi pada pembaca, selamat la mencari Waffle maker yek, sebab tak banyak kedai yang ada jual. So kalu berminat, boleh la nak belikan.. tapi kene paham la kan, kos ke kedai, kos beratur,kos masa, kos mengepos dan kos membalut.. sumer memakai duit.

Jadi saya leh jual RM120.00 seunit sekali POS (untuk semenanjung malaysia sahaja!). Mahal?? kalu mahal, boleh pergi cari sendiri yek!! hahahaha

26 thoughts on “Home made Waffle Sumijelly

  1. slm kak….tlg belikan sy waffle mker ni…100 tu kira ok la…btl jgk akak kata, nk pos lg…nk ke kedai lg…kak…ni no sy…nti akak msj ye…0111-5313182

  2. salam..
    saya dh lama mencr benda ni…susah nk dpt..
    semua ckp dh abis stok…boleh carikan utk sy x..rm80 yer
    kalo boleh nk tepung dia skali yg 1.7 kg tu rm12.90..
    tlg email sy ye berapa semua..tq:-)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s