Hari terakhir persekolahan Tahun 2011

Hari terakhir persekolahan Tahun 2011

Yeahhhhhhhh………….. hari ni adalah hari terakhir untuk sesi persekolahan tahun 2011, tahun depan Danial akan memasuki darjah 2. Hah?? Darjah 2?? ishk….. dah besar dah Danial yek… cepat jer masa berlalu….

buku

14.11.2011 hari tu adalah hari pemulangan buku teks sekolah. Dah pinjam maka kene la pulangkan semuanya… tahun depan budak Darjah 1 tahun 2012 pula nak guna kan…

Kalu tak pulangkan semua buku sekolah tu, tahun depan dia senarai hitamkan untuk menerima bantuan bukuk teks.. hehehe.. tak pepasal la pulak kene beli…

buku

Semua buku teks sekolah Danial aku balut cecantik… ialah paham jerla kalu budak darjah 1 yang membawa nya… mau lunyai kalu tak berbalut.

Puas cakap ngan Danial, kalu rosak nanti ibu marah yek.. dan alhamdulilah, kebanyakkan buku tak rosak dan koyak cuma ada kesan lipat jerla.. sebab dia main masuk jer buku teks dalam beg bukan nak susun betul.. penat tau aku cakap..huhuhu

buku

Sebanyak 17 buah (- buku pendidikan moral) @ 18 buah (+ buku pendidikan moral) buku kene pulangkan.. iaitu buku teks dan buku aktiviti mereka sekali…

Aku hengat buku AKTIVIT tu tak yah pulang kan sebab mereka buat kerja sekolah dalam buku tu. Rupanya itu adalah buku pinjaman, kene pulangkan. Tak pulang nanti kene bayar..hehehe

Sebaik semua buku aktivit tu ada so tak derla yang kene bayar.. cuma buku aktivit tu dah x serupa buku la.. dah macam belacan aku nengok. sebab banyak conteng dari buat kerja sekolah..hehehe

tak perla janjji buku tu telah selamat pun di pulangkan…

bantuan khas

Dan juga semalam adalah pengambilan BANTUAN KHAS RM100 untuk Awal Persekolahan 2012 seperti yang di bentangkan dalam Budget 2011.

Alhamdulilah… dah ada RM100 tu leh la beli pakaian sekolah Danial nanti. Dan semalam juga lah UPSR di umumkan. Tak pepasal aku kene bawa balik Danial balik umah, sebab cikgu kata x der aktiviti pun kat sekolah…hahaha…

Tapi hari ini kene datang sekolah macam biasa sebab nak bagi tahu kelas untuk Darjah 2 bagi tahun 2012.

Jadi mulai 19.11.2011 – 01.01.2012 bermula la cuti persekolah akhir tahun. Dan tahun 2012 bermula la Darjah 2 bagi Danial dan Tadika PASTI untuk Iskandar pula…

Nota kaki : 2 orang anak aku dah mula bersekolah, maka acara mencuci baju sekolah akan bertambah la tahun depan..hehehe

One thought on “Hari terakhir persekolahan Tahun 2011

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s